Co dělat v případě problémů s EET

V následujícím textu jsou popsány možné problémy s EET, které mohou nastat. U každého problému je vysvětlen způsob, jak ho řešit.

Přestane fungovat internet

Když přestane fungovat internet, vystavujte účtenky jako obvykle. O problému zákazníka informujte – účtenka bude k dispozici na www.uctenka.xyz později. Na účtence bude PKP kód místo FIK. Jakmile budete na internetu, aplikace EET Plus odešle Vaše účtenky automaticky na FÚ. Snažte se připojit a odeslat účtenky na internet co nejdříve. Nejpozději se ale musíte dle zákona připojit do 48 hodin. Toto platí pokud účtujete v běžném režimu.

Přestane fungovat spojení na finanční úřad

Možná je problém s internetem. Ověřte, že opravdu funguje. Případně zkuste restartovat telefon. Postupujte stejně jako pro případ „Přestane fungovat internet“.

Přestane fungovat spojení na www.uctenka.xyz

Vystavujte účtenky jako obvykle. O problému zákazníka informujte – účtenka bude k dispozici na www.uctenka.xyz později. Pokud máte tiskárnu, můžete účtenku bez problémů vytisknout. Za nějakou dobu stiskněte tlačítko „Odeslat znovu“.

Přestane fungovat mobilní telefon nebo tablet určený pro EET

Zkuste zařízení restartovat. Pokud je zařízení rozbité, nainstalujte aplikaci EET Plus na jiném mobilu/tabletu. Na novém zařízení si můžete obnovit seznam vystavených účtenek (menu Nastavení).

Mobilní telefon nebo tablet byl ukraden

Na daňovém portálu FÚ zneplatněte váš certifikát a vygenerujte nový certifikát. Dále postupujte stejně, jako v předchozím bodu.

Když dám vystavit účtenku tak se mi nahoře zobrazí po par vteřinách trojúhelník s vykřičníkem a vedle toho Problém s FÚ…nevíte co s tím?

  • Mám podezření, že daňový portál FÚ občas vygeneruje špatný certifikát. Zkuste si vygenerovat certifikát nový. Většinou to pomůže.
  • Pravděpodobně máte verzi Androidu 4.0, která neumí komunikovat s daňovým portálem. Potřebujete verzi 4.1 nebo vyšší.
  • Zkontrolujte, zda jste v aplikaci EET Plus zadali správně číslo pobočky. Číslo pobočky je číslo, které se Vám vygenerovalo na daňovém portálu, nejčastěji to bývá číslo 11.
  • Je možné, že je to dočasný výpadek připojení na FÚ, zkuste to později. I FÚ má občas špatné chvilky.
  • Zkuste restartovat telefon/tablet (zcela vypnout a znovu zapnout).

29 komentářů u „Co dělat v případě problémů s EET

  1. Miloslav Ježek

    Dobrý den,
    seznamuji se s eet plus. Jak dám prosím příkaz k tisku účtenky? Nevidím žádné tlačítko příkazu tisku.
    S pozdravem
    Miloslav Ježek

    1. Marcela Honusoová

      Dobrý den,

      eet používám už od prosince a vše fungovalo, včetně tisku účtenky.

      Nyní když zapnu aplikaci eet, tak se mě mobil ptá: „nastavit certifikát“,dám:“certifikát už mám“, „najít v telefonu“, „nalezené certifikáty (vyberte)“ a pak se neděje nic.
      Proto prosím o radu, jak postupovat, aby aplikace zase fungovala.
      Jediná změna v mobilu, byla výměna sim karty, ale četla jsem, že by to na eet nemělo mít vliv.
      Děkuji za odpověď
      honusova

      1. Roman Autor příspěvku

        Dobrý den,
        výměna sim karty by neměla mít na eet vliv. Po startu aplikace by se měla zobrazit eet kalkulačka. Zkuste tlačítko „zpět“ na telefonu, abyste se dostala na kalkulačku. Pokud z nějakého důvodu aplikace EET Plus nemá certifikát, tak stiskněte „nastavit certifikát“, „certifikát už mám“, „zkopírovat z internetu“ a postupujte dle instrukcí. Pokud certifikát už nemáte, vygenerujte si nový na daňovém portálu viz https://eetplus.cz/2016/10/04/jak-na-certifikat-eet/

        1. Marcela Honusoová

          dobrý den,
          certifikát jsem si nastavila už před rokem, a celý rok mi aplikace fungovala.
          Nyní se mi, když zadám částku, nabízí nově volba DPH, což já nepotřebuji a ani se mi to dříve nezobrazovalo, a pak se mi ukáže: „vystavit testovací účtenku“.
          nemám také přístup k přehledu tržeb za celý rok.
          Může mít na nefunkčnost vliv, když se mi zastavila aplikace Google?
          Děkuji
          za odpověď
          Honusová

          1. Roman Autor příspěvku

            Dobrý den, takto se aplikace chová při nové instalaci. Zdá se, že někdo smazal nastavení aplikace EET Plus a všechny účtenky.
            Je potřeba znovu nastavit aplikaci EET Plus včetně certifikátu. V menu (nahoře napravo) dejte „Nastavení připojení na FÚ“.
            Zde znovu nastavte certifikát a projděte všechny kroky nastavení.

            Jak získat nový certifikát, pokud certifikát již nemáte:
            https://eetplus.cz/2016/10/04/jak-na-certifikat-eet/

            Můžete si do telefonu obnovit i všechny již vystavené účtenky pro správné generování přehledu:
            https://eetplus.cz/2017/07/11/obnoveni-uctenek/

            Nevím, jakou máte verzi aplikace EET Plus. Doporučuji aktualizovat, aby fungovalo snadné nahrání certifikátu a obnova účtenek.

          2. marcela honusová

            Dobrý den,
            stále si nevím rady.
            zkoušela jsem přes FU stáhnout certifikát, ale nějak to nejde. když zadám stáhnout cerifikát : tak se stáhne do PC s příponou.crt, a když rozkliknu : „Hledáte export do PKCS#12 (.p12) souboru? “ objeví se : „V tomto prohlížeči není uložen soukromý klíč k této žádosti. Možnost vytvořit exportní soubor je dostupná pouze jednou a pouze v prohlížeči, ve kterém byla vytvořena žádost. Pokud jste ztratili přístup k exportnímu souboru nebo k původnímu prohlížeči, je nutné podat novou žádost. V takovém případě by bylo vhodné certifikát zneplatnit.“

            prostě si nevím rady.
            děkuji za odpověď

          3. Roman Autor příspěvku

            Dobrý den, soubor s certifikátem musí mít příponu p12. Problém je, že daňový portál vám dovolí stáhnout certifikát jen jednou. Musíte tedy znovu na daňovém portále zažádat o nový certifikát. Teprve poté vám daňový portál dovolí stáhnout p12 soubor, což je ten potřebný certifikát.
            Postupujte dle návodu zde: https://eetplus.cz/2016/10/04/jak-na-certifikat-eet/. Jediný rozdíl je, že provozovnu si vytvářet nemusíte, tu už tam máte.

  2. Ilona Smetanová

    Dobrý den, prosím o řadu. Mám staženou vaši aplikaci na tabletu Lenovo A10-30….. Android by měl být 5.0 přesto se mi nedaří spojit s FÚ. Zobrazuje se mi trojúhelník s vykřičníkem a hláškou nelze spojit.bProvozovna zkontrolována, restartovano na několikrát zopakován pokus o znovu odeslání? Co s tím? PS: připojení přes sousedovu WiFi. Ilona

    1. Roman Autor příspěvku

      Dobrý den, pošlete mi do emailu vaše DIČ, podívám se na to. Vypadá to spíše na problém konkrétního tabletu.

  3. Jiri

    Dobrý den.
    Mám problém s odesláním účtenky,nelze se spojit s fu.komtroloval jsem
    vše co tady uvádíte větné restartu.mam tlf.xaomi verze androidu 4.4.
    Děkuji za radu.

  4. Robert

    Dobrý den,
    vaše apka je super a instalece se zdařila bez komplikací.Bohužel po odeslání platby mi to píše hlášku Problém s FÚ,certifikát mám s příponou .p12.Můžete mi prosím poradit.

    Děkuji

    1. Roman Autor příspěvku

      Dobrý den. Několika málo lidem odmítá FÚ účtenky a nevím proč. Mám podezření, že některé certifikáty z daňového portálu jsou nesprávné, ale nejsem si s tím jistý. Prosím zkuste si vygenerovat a nastavit jiný certifikát a napište mi do mailu, zda to pomohlo. Přípona p12 je správná.

      1. Robert

        Zdravím,ano taky mám podezření že certifikáty z FÚ nejsou všechny zceka funkční.Stáhl jsem si jiný a už vše perfektně funguje apka je úspěšně nainstalována hurááá.Děkuji tomu kdo ji vytvořil stáhl jsem si i jinou ale bylo to pro laika strašně složité.Tahle je SUPER!!!

  5. Vladan

    Dobrý den, chci se zeptat, při odesílání účtenky přes mobilní data (tablet bez LTE) dojde vždy k vygenerování PKP a cca až za 5 vteřin dojde k úspěšnému získání FIK. Je problém jen u mne nebo je to všeobecný problém mobilních dat? Jak opustit tuto účtenku a začít zakládat novou? Tlačítkem zpět? A pokus o opětovné odeslání dělá aplikace pořád dokola nebo to zkouší v nějakých intervalech? A pokud takto vygeneruji více účtenek předpokládám že se řadí do fronty. Mohu aplikaci v této fázi ukončit nebo musí zůstat zapnutá? Aplikace super a vypadá to, že se s ní bude rozumět i maminka v důchodovém věku při stánkovém prodeji.

    1. Roman Autor příspěvku

      Dobrý den, těch 5 vteřin trvá komunikace s FÚ. U mě na LTE to jde okamžitě. PKP je tam pro případ, že by se komunikace nezdařila. Jakmile máte FIK, PKP již není třeba. Po zobrazení účtenky stiskněte standardní Android tlačítko zpět a zobrazí se znovu kalkulačka. Pokud se nezdaří poslání účtenky, aplikace to zkouší vícekrát. Pokud není internet, EET Plus trpělivě čeká na připojení internetu. Pokud je internet a nezdaří se to, zkouší několik pokusů, pak to vzdá a v tom případě musíte tlačítkem zkusit poslat znovu (červená ikonka na účtence). Tento stav by ale neměl normálně nastat. Fronta účtenek je uložená v telefonu, takže pokud telefon vypnete a pak zapnete EET Plus, neposlané účtenky se neztratí a EET Plus je automaticky začne posílat na FÚ.

  6. Lenka

    Dobry den
    Díky za aplikaci je super,jen nevím jak přepnout mezi 2 provozovnami,?Na druhé máme problem s červeným vykřičníkem, tak bych se ráda mrkla na certifikát.
    Děkuji za radu

    1. Roman Autor příspěvku

      Daňový portál občas generuje špatné certifikáty, možná je to Váš případ. Zkuste vygenerovat certifikát nový. Pokud máte dvě provozovny na jednom telefonu na stejném DIČ, tak stačí jen jeden certifikát. Přepnutí provozovny: Ťukněte na tři tečky nahoře vpravo, zobrazí se menu. Vyberte „Změna provozovny“. Případně přes menu vytvořte další provozovnu. Pokud máte DIČ pro jinou provozovnu jiné, je to složitější, další informace k tématu zde: https://eetplus.cz/caste-otazky-a-odpovedi/

      1. Roman Autor příspěvku

        Dobrý den, úplně nerozumím otázce. Podívejte se do historie účtenek a uvidíte částku, kterou jste zadal. Pokud jste ji zadal špatně mínusově, tak ji opravte plusovou částkou. Pokud máte pochybnosti, nechte si vyjet účtenky z daňového portálu FÚ (výpis může trvat několik dní).

  7. Lucka

    Dobrý den,
    nezobrazují se mi ve vypisu všechny uctenky , jen některé…
    Jak a kde mohu najít vše co jsem odeslala…?

    1. Roman Autor příspěvku

      Dobrý den, veškeré účtenky a součty nalezente přímo na daňovém portálu FÚ. Pozor, je to tam se zpoždením, většinou den, dva.
      V aplikaci EET Plus je seznam posledních účtenek omezen, v nové verzi to rozšířím. V celkovém přehledu se to filtruje na aktuální provozovnu. Do součtu se nedávají účtenky s pověřením.

  8. Paval

    Dobrý den když se mi úplně zastavila kasa tím pádem nebylo možné platit kartou ale zákazník platil přes druhý terminál platba proběhla. Poté odešli. Po restartu kasy mám tedy zapsat platbu jak ??? Nemám jo tím pádem odeslanou na FÚ? Mám jen účet u druhého terminálu Cs jak to mám zadat do kasy jako platbu kartou ? Dekuji

    1. Roman Autor příspěvku

      Dobrý den, nejsem si jist zda rozumím otázce. Zodpovím jak to funguje v aplikaci EET Plus. V aplikaci EET Plus můžete platbu kdykoliv zaevidovat v kalkulačce. Také můžete kdykoliv přidat příznak o tom, že platba byla provedena kartou (to ale není povinné, na FÚ to nejde, je to jen pro Vaši potřebu).

  9. Kloučková

    Dobrý den, prosím o pomoc. Nemůžu se vůbec dostat do aplikace. Do včera všechno fungovalo bezvadně a dnes mi tablet píše APLIKACE EET NEREAGUJE. Prosím co s tím. Děkuji

    1. Roman Autor příspěvku

      Dobrý den, zkuste restartovat tablet – úplně vypnout a znovu zapnout tablet.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *