EET zasílání účtenek
Je možné provozovat EET bez tiskárny? Ano, díky aplikaci EET Plus to možné je. Zákon totiž nepředepisuje, že účtenka musí být vytištěna na papíře. Účtenku tedy můžete vystavit elektronicky. POZOR. Zákazník s tím ale musí souhlasit. Je dobré se při vystavení elektronické účtenky zeptat, zda to tak stačí elektronicky. Pokud zákazník řekne, že chce EET účtenku na papíře, musíte dle metodiky FÚ účtenku dát na papíře. Buď vytisknout, nebo ručně přepsat z mobilu EET+. Neslyšel jsem o případu, že by někdo trval na tisku, ale je nutné se na tuto možnost připravit.
A jak to funguje? Místo tisku účtenky jednoduše opíšete na papír kód, který vám vygeneruje aplikace EET Plus. A zákazník si svoji kompletní EET účtenku na internetu najde sám.
Je to ještě jednodušší - první čtyři písmena kódu se pro Vás nemění. Můžete si připravit předtištěná potvrzení, a pak vyplňovat pouze poslední čtyři znaky. Je to skoro stejně rychlé, jako kdybyste účtenku tiskli na tiskárně. Nemusíte si kupovat tiskárnu, řešit papír, náplně a nabíjení tiskárny.
Takto může vypadat potvrzení, které předáte zákazníkovi:
Váš zákazník si pak účtenku vyzvedne na internetové adrese www.uctenka.xyz.
Můžete si také v provozovně vyvěsit tento nápis, hned třeba pod informací o alergenech:
Ke stažení PDF soubor a DOC soubor.
Pozor, nezapomeňte na informační oznámení.
Aplikace EET Plus umožňuje účtenku tisknout na tiskárně.
Více informací o tisku.
Účtenku lze také sdílet. Co to znamená? Můžete účtenku poslat emailem, přes whatsup, nebo do sdílené tiskárny. Podívejte se sem.
Jak reagovat v případě, že zákazník trvá na papírové účtence? Pokud nemáte tiskárnu, účtenku musíte kompletně ručně přepsat. Takových zákazníků ale moc nebude. Jak má účtenka vypadat, Vám zobrazí aplikace EET Plus.
Takto to vypadá v aplikaci EET Plus:
Musí být na EET účtence údaje o zboží?
Na EET účtence nemusí být údaje o zboží. Je důležitá hlavně celková cena. EET účtenka ale nenahrazuje daňový doklad, nebo doklad potřebný k reklamaci zboží. V tomto se nic nemění, EET účtenka jen přináší další povinnost navíc k již stávajícím povinnostem podnikatele. V případě, že zákazník vyžaduje doklad o koupi zboží, musíte ho vydat. To vše zůstává postaru a s EET nesouvisí.
Zůstanou první čtyři znaky kódů vždy stejné, nebo se někdy změní?
První čtyři znaky kódu jsou vázány na Váš certifikát z FÚ. Jakmile změníte certifikát, změní se i první čtyři znaky. Certifikáty z FÚ mají platnost 3 roky, tedy za tři roky se Vám změní kód.